smilingbornholm.dkSmilingDanmark

SmilingDanmark.dk 

På SmilingDanmark.dk kan du finde alt og alle aktiviteter der vedrører Danmark, - brug menuerne ovenover og find det du ønsker, gå til "Home" og lad dig inspirere.

Forretninger, virksomheder, Private og institutioner kan selv indtaste annoncer, events og aktiviteter. Det er GRATIS!

Denne portal har til formål at promovere Danmark, Danske seværdigheder, attraktioner, virksomheder og institutioner, såvel i Danmark som Internationalt, derfor vil du også opleve at indtastninger skal ske på såvel Dansk som Engelsk, idet SmilingDanmark.dk har en hel vifte af samarbejdspartnere i hele verden, hvorigennem dine annoncer, opslag  og events også vil blive vist, hvis du også indtaster din tekst på Engelsk.

Med samlet over 10.000 daglige søgninger, har du her en særdeles effektiv mulighed For at promovere din virksomhed, lokalt, internationalt og Globalt.

Denne portal er oprindeligt opstået i 2007 hvor en gruppe dataloger og Webudviklere lavede et udkast til en turistportal For Helsingør Cityforening, som dengang var medejer af det ambitiøst anlagte 'Vækst & Viden'. - Såvel Helsingør Cityforening som det 'højtflyvende Vækst & Viden', gik i opløsning igen i perioden 2008 - 2010, men gruppen af dataloger arbejdede videre med turistportalen. Ideen var at ALLE handlende, butikker, erhverv, alle attraktioner, events og Nordsjællands skønne natur skulle promoveres og nyde størst mulig synergieffekt fra det verdenskendte Kronborg slot og Shakespeares Hamlets Castle.

I 1983 mistede Helsingør Skibsværftet, og en længere krise skulle vendes. Helsingør skulle omstilles fra Industri/Værftsby til turist og kulturby. Detailhandlen skulle nu leve af Grænsehandel og turisme.

I 2007 besøgte ca, 250.000 årligt = dagligt ca. 20 turistbusser til Kronborg, men kun meget få besøgte Helsingør indre by.

SmilingDanmark
SmilingDenmark.dk

Derfor var det vores opgave, (eller vores forslag) at knytte Helsingør by tættere på Nordeuropas flotteste renæssanceslot Kronborg og Shakespeares berømte Hamlet spil og derved skabe synergieffekt, både fra Kronborg (Hamlets Castle) og omvendt fra Sundtoldsbyen Helsingør (Elsinore).

I 2016 blev 'Sundtoldsmarkedet' integreret som en fast begivenhed i Helsingør, samtidig blev der knyttet bånd til et 'træskibstræf', og den første 'betaudgave' af Elsinore Walk så dagens lys.

Der var nu skabt 'et link' mellem indre by og det verdenskendte Hamlets Castle. 'Elsinore Walk' var 'linket' hvorigennem synergieffekten mellem Kronborg og de mange kulturoplevelser i den gamle middelalderby, udveksles og giver turisten en samlet helhedsoplevelse af et besøg i Helsingør.

I dag er Nordsjælland det område i Danmark der nyder den suverænt største turisme fremgang, med nu i 2017 ca. 420.000 årligt besøgende til Kronborg (ca. 30 daglige turistbusser) hvor ca. 15% også besøger detailhandlen i Helsingør indre by.

I dag har den turistportal vi i sin tid foreslog til Helsingør Cityforeningen og det fallerede 'Vækst & Viden', udviklet sig til en stor vifte af landsdækkende nationale, globale og internationale turistportaler (i alt ca. 55 portaler krydslinkes)

Vi har lidt sæsonudsving i forhold til hvornår turisten planlægger et besøg i Danmark, men samlet ca. 10 - 15000 unikke besøgende, læser hver dag 2 - 4 sider om Danmark fra en af vores mange portaler. Over 3 Mio. unikke besøg årligt, hvoraf Danmark dækker ca. 41% - USA ca. 19% - Øvrige Europa ca. 15% - Asien ca. 12% - Pacifik/Australia ca. 7% Andre ca. 4-5%

I dag lander over 50% af alle turismesøgninger For Danmark og specielt Nordsjælland, på en af SmilingDanmarks, eller en af de mange globale sideportaler, og er en væsentlig grund til Danmarks/Nordsjællands massive turismefremgang. Endskønt vi ser en større turisme i vores Europæiske nabolande Mod syd, klarer Nordsjælland sig forholdsvis bedre.

Alle portaler drives stadig i dag privat, None Profit. Har du forslag til vores portaler, er vi meget interesseret i at høre fra dig.

Er du turistforening, Museum eller en attraktion, så indtast selv din annonce/promovering, eller send den til os med fotos. Helsingør har hævet turistbesøgene med 90% de sidste 10år og i Asien/Kina nævnes Helsingør oftere End Copenhagen. Det kan også virke For din turistdestination.

Har du spørgsmål til os, så kontakt os.